![FILE - This March 29, 2018 file photo shows the Facebook logo on screens at the Nasdaq MarketSite in New York's Times Square. Facebook says it plans to make advertisements for U.S. jobs and credit products searchable for all users. The databases expand on a legal settlement reached in March over discrimination blamed on Facebooks highly customized ad-targeting. An internal civil rights report Facebook published Sunday, June 30, 2019 says that database will be ready by years end. (ANSA/AP Photo/Richard Drew, File) [CopyrightNotice: AP]](https://business24tv.it/wp-content/uploads/2021/08/fe7f21631f87c8649a73580f474eea85.jpg)
La società di Zuckerberg ha tempo fino al 4 ottobre per rispondere
La Federal Trade Commission non molla la presa: è stato presentato stasera un nuovo aggiornamento alla denuncia antitrust contro Facebook, iniziata lo scorso dicembre, nel tentativo di dimostrare che Zuckerberg sta operando in regime di monopolio illegale.
Facebook ha tempo fino al 4 ottobre per rispondere al reclamo e ha già fatto sapere di essere pronta alla replica.
La posta in palio è alta: la separazione da Instagram e WhatsApp.
di: Micaela FERRARO
FOTO: ANSA
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